Poznato je da je sport, a posebno trčanje izuzetno važno ne samo za fizičko već i za mentalno zdravlje ljudi. Trčanjem obezbeđujemo više energije i bolji izgled, punimo mozak kiseonikom i postižemo bolju prokrvljenost, uvećavamo koncentraciju, bolje se osećamo i održavamo pozitivan stav u našim razmišljanjima. Sve navedeno je važno i utiče i na biznis…..
Zašto trčimo
Poznato je da je sport, a posebno trčanje izuzetno važno ne samo za fizičko već i za mentalno zdravlje ljudi. Trčanjem obezbeđujemo više energije i bolji izgled, punimo mozak kiseonikom i postižemo bolju prokrvljenost, uvećavamo koncentraciju, bolje se osećamo i održavamo pozitivan stav u našim razmišljanjima. Sve navedeno je važno i utiče i na biznis.
Prema rezultatima nekoliko istraživanja pokazalo se da su trkači bolji stratezi. Kompanije koje vode rekreativci – trkači sa dobrom kondicijom su za 5% vrednije od drugih, a kompanije kojom upravljaju maratonci ostvaruju veće prihode, u proseku 8% (izvor: ssrn.com). Ne iznenađuje nas činjenica da se broj trkača uvećava na liderskim pozicijama. Pored dobrog fizičkog zdravlja lideri-trkači stiču i određene mentalne prednosti koje im omogućavaju da brzo eliminišu nagomilani stres i pruže veći doprinos napretku kompanije.
Trčanje kao primarna sportska aktivnost podstiče nas da budemo disciplinovani, uporni, organizovani, preduzimljivi, istrajni bez obzira na izazove, zainteresovani za nova znanja i iskustva, motivisani za dostizanje definisanog plana, sa ciljem, ne samo da budemo uspešni i da postižemo bolje rezultate na različitim poljima života i segmentima posla, već i da sa svakom novom trkom, maratonom postajemo bolja verzija sebe – menjajući se, učeći i prilagođavajući se izazovima u okruženju.
SPK: Sava osiguranje je zvanično osiguranje Beogradskog maratona. Kako je došlo do ideje za takvo partnerstvo?
BM: Sava osiguranje godinama unazad podržava i pomaže razvoj atletike i atletičare. Sa Srpskim atletskim savezom započeli smo saradnju pre 5 godina. Ta saradnja je upotpunila mozaik kroz koji želimo da se predstavimo na tržištu. To je naš brend imidž, to smo mi. Vrednosti koje gajimo u kompaniji se u mnogome podudaraju sa vrednostima sportista, a naročito onih koji se bave sportovima koji podrazumevaju istrajnost i dugoročnu posvećenost. Zar vam ovo ne deluje kao opis jednog maratonca? Upravo kao što maratonac godinama priprema svoje telo da istrči 42 kilometra kako bi pobrao rezultate svog rada, tako i mi u Sava osiguranju višegodišnjim strateškim koracima težimo ostvarenju poslovnih ciljeva i ispunjenju naše vizije. Sve ove vrednosti su utkane u partnerstvo sa Beogradskim maratonom, što je bilo primarno da Sava osiguravajuća grupa donese odluku da snažnim sponzorskim paketom podrži i osnaži naše nove partnere – maratonce.
Ovakav odnos prema odlukama koje imaju dugoročni efekat i zahtevaju višegodišnju posvećenost možemo sagledati i kroz objektiv naših osiguranika. Odluka o životnom osiguranju ili o osiguranju stana, automobila ili druge imovine, je odluka koja se pažljivo donosi i zahteva dugoročnu posvećenost takvom stilu života – stilu koji podrazumeva sigurnost.
Posebno smo ponosni činjenicom da Sava osiguranje osigurava sve učesnike trka u organizaciji Beogradskog maratona, a u pitanju je nekoliko trka koje se održavaju tokom cele godine.
SPK: Koji su efekti saradnje sa Beogradskim maratonom?
BM: Naš primarni cilj ovog sponzorstva je promocija zdravog načina života, naročito u urbanim sredinama. Upućivanje naših građana svakog uzrasta, na rekreaciju i trčanje, naročito u gradskim sredinama, čime želimo da konkretnim primerom pokažemo stvarnu društvenu odgovornost, odgovornost prema sredini kojoj pripadamo i čije smo i sami deo. Beogradski maraton ima nekoliko trkačkih manifestacija u toku godine, a aprilski Beogradski maraton je ubedljivo najveća. Verujemo da našim promotivnim aktivnostima, kroz sve kanale komunikacije, doprinosimo povećavanju broju učesnika na trkama Beogradskog maratona.
Naravno, efekat se očitava i kroz naše poslovanje. Parametri koje pratimo jasno ukazuju na značajan rast prepoznatljivosti brenda Sava osiguranja kao i na izgradnju imidža kroz koji želimo da budemo identifikovani. Ako bi trebali u par reči da kažemo kako mi vidimo naše ključne vrednosti onda bismo rekli da mi u Sava osiguranju promovišemo sigurnost i izvesnost kroz posvećeno ulaganje u ostvarenje takvog cilja na dnevnom nivou. To je identitet našeg „poslovnog maratona“. Ukupna premija, kao ključni poslovni pokazatelj, u 2022. u odnosu na 2021. pokazuje rast od 27,9%. Mi znamo da je to posledica uzajamne veze koju stvaramo sa našim sugrađanima, ali i ulaganjem, između ostalog, u sponzorstvo Srpskog atletskog saveza i u sponzorstvo Beogradskog maratona od strane Sava osiguravajuće grupe, kojoj pripadamo.
SPK: Koji su po vama ključni akceleratori budućeg razvoja kompanije?
BM: Nova strategija za petogodišnji period podrazumeva brigu o klijentu kroz celokupan ciklus saradnje i respektovanje njegovih specifičnih potreba, uzimajući u obzir brze promene koje donosi poslovno okruženje u Srbiji ali i u čitavom svetu. Na svakom koraku, kroz sve sektore i procese poslovanja, negujemo korportivnu kulturu koja nas usmerava da se osećamo dobro onda kada prevaziđemo očekivanja klijenata. Verujemo da razliku između dobrih i najboljih kompanija na tržištu će napraviti kulturološki model kod zaposlenih koji želi oduševljenog klijenta, ne tek zadovoljnog. To će praviti razliku u budućnosti.
Tu podrazumevamo ponovo jednu trkačku osobinu – želimo da pokažemo brzinu u odgovoru na njihove potrebe i zahteve. Naša strategija podrazumeva velika ulaganja upravo u brzu reakciju i fleksibilnu saradnju, a sve to nam omogućuje značajna investicija u dalji razvoj digitalnih usluga. Projekti koji podrazumevaju poslovanje bez papira i bez dolaska u filijalu, kontakt s klijentima kroz moderne kanale komunikacije, kao što su čet aplikacije i društvene mreže, imaju apsolutni prioritet, a naše planirane investicije prate takve ciljeve.
Zato trčimo ka novim poduhvatima i gajimo preduzetnički duh kod zaposlenih, ponosni na sve što ostvarujemo.
Iza nas je još jedan uspešno održan 36. Beogradskom maraton sa rekordnih 10.500 prijavljenih učesnika. Oko 2.000 takmičara stiglo je iz inostranstva, iz 64 zemlje. Više od 40 zaposlenih Sava osiguranja je trčalo ulicama Beograda i pokazalo snagu našeg tima. Energija Beogradskog maratona bila je divna.
Na kraju ovog intervjua, želeo bih da pozovem članove SPK odnosno njihove zaposlene da nam se pridruže na nekoj od narednih trka u organizaciji Beogradskog maratona.